czwartek, 28 marca 2013

Święta! Święta! Święta! Święta!

Święta za pasem. W tym roku postanowiłam przygotować potrawy tradycyjnie. Przygotowujemy wszystko od podstaw same. Domowy ketchup, domowy chrzan, kiełbasa domowej roboty, ponadto moja kuzynka zdecydowała upiec domowy chleb na zakwasie, co jest nie lada wyzwaniem. Wszystkie te przepisy wstawię na bloga w czasie trwania świat. Opiszę także co jadłam, co bym zmieniła w menu i jak przyżądzić niektóre potrawy. Dziś będzie przepis na domowy ketchup. Został zrobiony wcześniej, gdyż smaki muszą przegryźć się między sobą. A więc zaczynamy. Potrzebujemy: słoiczka koncentratu pomidorowego, zioła takie jak bazylia, oregano, zioła prowansalskie i jakie kro jeszcze lubi, opcjonalnie woda, chociaż mi nie była potrzebna, gdyż miałam domowy koncentrat pomidorowy. To w zasadzie wszystko. Ewentualnie sól i pieprz do smaku jeżeli ktoś lubi ostrzejsze smaki. 
Jak się robi domowy koncentrat?;
0,5 kg pomidorów gotujemy przez 4 godziny w garnku, aż będą miękkie, a potem przecieramy przez maszynkę do pomidorów bądź sitko. Przekładamy pomidory do małych słoiczków. Następnie postępujemy zgodnie z zasadami pasteryzacji czyli gotujemy słoiki. Tak wygląda :


A smakuje wyśmienicie, tak więc życzę smacznego.

Brak komentarzy: